Saturday, March 21, 2009

New Program - Watch Out & Get Involve

Salam Pengakap,

Adalah di maklumkan bahawa PPM akan menganjurkan Perhimpunan Raksaksa Sambutan 100 Tahun Kepengakapan di Malaysia pada tarikh dan tempat seperti berikut:

Tarikh: 25 April 2009 (Sabtu)
Masa: 10.00 pagi
Tempat: Stadium Negara, Kuala Lumpur

Untuk makluman semua, beberapa acara sambutan serta perhimpunan telah dirancang bersempena dengan sambutan 100 tahun Kepengakapan di Malaysia dan dijangkakan DYMM SPB Yang DiPertuan Agong akan turut mencemar duli. Juga YAB PM dan beberapa menteri akan turut hadir..

PPM akan menghimpunkan seramai 4110 dari seluruh negara untuk sama-sama Menyertai perhimpunan tersebut.

PPM WPKL di kehendaki menurunkan paling kurang seramai 830 orang pemimpin Pengakap, Ahli Pengakap Muda, Ahli Pengakap Remaja dan Ahli Pengakap Kelana dan tidak terikat dengan bilangan ini agar kepadatan peyertaan dapat dilihat dalam perhimpunan raksaksa tersebut.

Adalah diharapkan agar semua Pesuruhjaya Daerah, ASC Program dan ASC Pentadbiran dapat membuat persediaan awal. Berikut adalah cadangan Pecahan perserta:

Ibu Pejabat: Minima 30 orang
Zon Bangsar: Minima 200 orang
Zon Keramat: Minima 200 orang
Zon Pudu: Minima 200 orang
Zon Sentul: Minima 200 orang

Jumlah minima dari PPMWPKL: 830 orang

Berbagai acara juga telah diatur, diantaranya upacara penyampaian Pingat Peringatan 100 Tahun dan acara-acara lain yang akan dimaklumkan kemdian disamping itu sijil 100 tahun dan cerderamata juga akan di keluarkan sebagai momento Perayaan 100 Tahun Kepengakapan di Malaysia. Jangan terlepas peluang keemasan ini. Hebahkannya dari sekarang dan senarikan nama-nama dengan betul supaya mudah di cetak atas sijil kelak.

Sekian

BERKHIDMAT UTUK NEGARA MELALUI KEPENGAKAPAN

MIOR ROSLI
PN PPM WPKL

No comments:

Post a Comment